30 Mart 2010 Salı

Seslendirme ve Dublaj Okulu Son Durum :)


Başlıkta yüzümün güldüğüne bakmayın a dostlar :) Şuana kadarki gelişmeleri bi anlatayım hele ben size...
Bir önceki postta bahsettiğim gibi, dün akşam mülakata gittim. Önce elimize 4 sayfalık bir metin verdiler. 2 şiir, bir masal girizgahı, 3 adet de haber sunumu. İçeri çağrılana kadr bunlara çalışmamız söylendi. İtiraf ediyorum ki ben iki kez okudum, sıkılıp bıraktım :P Ya aslında sıkılmadım, ama o metinleri yüksek sesle okumadıktan sonra ne işime yarayacaktı ki? E ortam da yüksek ses için müsait değildi. Ben de metinleri bir tarafa bırakıp kendi kitabımı okudum :) Yanii Tutulma'yı :)
Ehem, neyse efem, gel zaman git zaman, ben sayafalar arasında merakla ilerlerkeeeenn nihayet sıra bana geldiiii. Abbbooowwww beni bi heyecan sardı. O ana kadar hiçbir heyecan hissetmezken, bana bir kişi kala ellerim titremeye başladı ve buz gibi oldu :) E ne de olsa usta isimlerin karşısına çıkacak idim. Üstelik metne de iki kez bakmış idim. "Kızım Kiraz, ne var bunda, zaten katılamayacaksın kurs ssatlerinden ötürü, gir içeri, oku ve çık." dedim kendi kendime. Girdim içeri. Oturdum karşılarına. Kimsin nesin, tevellüt kaç, ne iş yaparsın, diksiyon eğitimi aldın mı vs sorularından sonra Sacit Onan " Hadi evladım mikrofona geç " dedi bana.

Ben de geçtim kürsüye. Sanırsınız ki 47 yıllık sunucuyum :) Başla okumaya dediler. Haberden başladım. 3-4 satır okudum, şiire geçmemi söylediler. En zorlandığım tür oldugunu söyledim, içimden de "yandın kızım" dedim ve başladım okumaya:

"İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı
Önce hafiften bir rüzgar esiyor
Yavaş yavaş sallanıyor
Yapraklar, ağaçlarda;
Uzaklarda, çok uzaklarda,
Sucuların hiç durmayan çıngırakları
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı
Kuşlar geçiyor, derken
Yükseklerden, sürü sürü, çığlık çığlık.
Ağlar çekiliyor dalyanlarda
Bir kadının suya değiyor ayakları
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı"

dedim ve susturuldum yine, masala geç dediler. Ay dedim noluyo, beğenmediler de kısa kes Aydın havası olsun mu demek istiyorlar acep? Ama elim mahkum geçtim masala. İstediğin yerden başla dediler. Ben nerden başladım? "Şu köşe yaz köşesi, şu köşe kış köşesi..." ıdı vıdı :) Allah'tan sürçmedi dilim ama bunu da kısa kestirdiler. Ben de ümitsiz ümitsiz indim kürsüden "Çok mu kötüydüm de kısa kestirdiniz?" diye sordum? Bilakis iyi oldugu için kısa kestirdiklerini söylemesinler miii!! :) Sonra konu konuyu açtı, ben gelemeyeceğimi söyledim :( Mutlaka gelmemi tavsiye ettiler. Bir şekilde idare edebileceklerini falan söylediler.
Bu sabah aradım. Vee kursun benim gidemeyeceğim saatlerinin de akşama alınma ihtimali oldugunu söylediler. Bugün kesinleşecekmiş. Çok güzel bir haber dimi? Ben bu kursa mutlaka gitmeliyim. Ama önümde hala bir engel var: ücret :(( Neden illa ki takılmak zorunda oldugum bir şey çıkıyor ki? Hayırlısı bakalım...
Zaten yarın şu patlama deneyini yapacaklarmış uyuz oldugum bilim adamları. Aman dünyanın nasıl oluştugunu öğrenip de ne yapacaksınız ki? Allah yaratmış işte. Nasıl yaratıldıgını öğrenmek yerine, dünyanın şuan ki savaşlarla, açlıkla, depremlerle, çer çöple, katillerle, hırsızlarla dolu pislik halini temizleyebilmek için çalıştırsanıza o kafanızı. Yoooookkk, o zaman malum devletler kime satacak savaş aletlerini? Off bu mesele beni aşar. Ben de işlerimin başına koşar. Haydi eyvallah...

( Yazımın başındaki hanım kızımız benim en sevdiğim çizgi film karakteridir efendim :) )

12 yorum:

SarhoşKedi dedi ki...

hayırlısı olsun (: bu deneyleri de bu dünya yok olduktan sonra hazırda başka bir tane olsun da oraya kaçar yaşarız diye yapıyorlar :D

kirazzade dedi ki...

Aman be kedicik, bu dünya yok olduktan sonra başkasına nasıl kaçıcaz? Hem herşeyim yok olduktan sonra başka dünyayı naapiim ki?

nohut oda dedi ki...

cok sevındım ben bu habere..bence ucrete takılma bu senın hayalındı..

our twins of new york dedi ki...

Mrblar:)
sizin icin hayirlisi olsun. Saglicakla kalin...

kirazzade dedi ki...

nohut oda, ücrete takılmamaya çalışacam ama ücret bana takılacak :P
our twins of new york, inş diyorum dileğine :) Teşekkürler.

Burcu dedi ki...

umarım çok istediğin bir şeyi gerçekleştirmek için fırsatın olur, hayırlısı diyelim

MeTaLBeBeK dedi ki...

Bence de şans yüzüne gülmüş, bir yolunu bulacaksındır eminim ;)
Böyle küçük fırsatları değerlendirmek gerek,tecrübe ile sabittir :)

kirazzade dedi ki...

Burcu, metal bebek, teşekkürler yorumlarınız için. Gerçekten çok istiyorum bu eğitimi ama maddi açıdan da zorlayacak biliyorum. Kararsız kaldım...

teyzoş(ümüşün:)) dedi ki...

canım.Yorum yazamasamda seni takip ediyorum.resimlerini çok begeniyorum.Anlatımın çok güzel.ama ne olur yazılarında hep böyle pozitif ol inşallah.Senin adına sevindim.Biliyomusun çizgi film seslendirmesi eğer istanbulda otursaydım yapardım dediğim bir iş.İstanbulda oturmak o kadar fena degilmiş bak.:)Ben seslendirme uzmanlığımı çocuklarıma masal anlatırken yaptım:))Anne olunca insan her güzel mesleğin sahibi oluveriyor.Hasta olur doktor,hemşire,hastabakıcı olursun.Eğitmeye çalışırken öğretmen , canı sıkılınca arkadaş olursun...En güzeli bunları herkes olurda onların anneleri sen olursun.Çok şükür.Senin de öğrendiklrini evlatlarında hayırla uygulamayı nasip etsin Rabbim..Bu da senin cuma duan olsun.Tebrik ederim seni.İnşallah sana hayırlı kapılar acar.Hayırlı cumalar.

kirazzade dedi ki...

Ayyy ümmüşün teyzoşuuuu :) Yorumun beni inan çooook mutlu etti yaa. İçten içe senden yorum bekliyordum ben hep :) Duana da çok sevindim ve amin diyorum. Evet evet, gideyim ben ve çizgi film seslendireyim :) Zaten en çok masal seslendirmemi beğenmişlerdi :)

teyzoş dedi ki...

canım benim.Bilseydim beklediğini daha önceden yazardım.Bir kere yazmıştım ama sanırım sana ulaşmadı.Ben oğlumla hala çizgi film izliyorum.Trt çocugu çok begeniyoruz.Orada bir peppe var internetten bakabilirsin.Seslendirme harika ve çok eğitici.En güzeli de türk yapımı.Bizim evin favorilerinden.Laf aramızda o resimde gördüğümüz cici kız benim de en sevdiğim çizgi filmdir ve tabi pofuduk ayı:))Öpüldün...

kirazzade dedi ki...

Evet bekledim de gelmedin, hiç mi beni sevmedin? :) Şaka bir yana, bloğumu takip ediyor olmana da sevindim. Gelişmelerden haberdar ederim :) Git diyorsun yani dimi? Bu eğitime.