12 Temmuz 2010 Pazartesi

Ennnnfesss Bir Sütlaç Yaptım (Sanırım)


Yeniden ve bu kez açık bir renge boyanmış, dip köşe temizlenmiş terrrtemiz bir evde oturup keyif yapmak süper birşeymiş yahu :) Bir önceki postta da da dediğim gibi, bu keyfin %90'ını anneciğime borçluyum.
Benim tatlılarla pek aram yoktur. Hele de sütlaç, muhallebi falan hiç yemedim. Çünkü zaten sütü sevmem. Bir damla bile anne sütü almamışım. Hayatım boyunca içtiğim süt miktarı da bir su bardağını geçmez sanırım. Çok yemek seçerim ben. Yumurtayı, sütü, soğanı ve daha birçok şeyi ağzıma sürmem :( Çok denedim ama midem bulanıyor, yiyemiyorum.


Annem gitmeden önce eşim seviyor diye sütlaç da yapıp öyle gitmişti. Benim aksime eşim litre litre süt içer maşallah. Sütlaçları da löp löp mideye indirdi tabi :D Kayınpederim de çok sever, onun için iki kase ayırmıştım. Geçen akşam bize geldiğinde ikram ettim ve bayıldı. Adamın yüzü güldü valla keyiften :D Dün de kayınpederim, görümcem ve kaynımlar evlendiğimizden beri herkesin aklında olan ama bir türlü gerçekleştiremediğimiz, terasımızda mangal keyfi aktivitesi için bize geldiler. Kayınpederime, yemek çeşidi oalrak zöel istediği birşey olup olmadıgını ısrarla sorduktan sonra "Zahmet olmazsa sütlaç yapıver madem" cevabını alınca benim etekler tutuştu :)


Çünkü hiç sütlaç yapmamıştım. Hemen yine acil servisi yani annemi aradım :) Onun sütlaç tarifini aldım. Portakal ağacına bir göz attım. Sonra becerikli arkadaşım ümmühan'a da fikir danıştım. O da bana sütlacın kıvamını pek tutturamadığını söyleyince iyice telaş yaptım. Yani o bile bu kadar enfes yemekler yapıyorken sütlacı tutturamıyorsa benimki kimbilir nasıl olurdu :S Ama emir büyük yerdendi, yapmak gerekirdi :D Ya Allah Bismillah dedim ve sıvadım kollarıııı.....

Malzemeler:

- 1,5 çay bardağı pirinç
- 1 litre su
- 1 Litreden biraz fazla süt
- 2-2,5 su bardağı toz şeker
- 1 pakket vanilya
- 2 yemek kaşığı nişasta yada pirinç unu
- Yaklaşık bir tatlı kaşığı tuz

Yapılışı:

Pirinçleri yıkadıktan sonra 1 litre suyla beraber kaynatıyoruz. Pirinçler yumuşayıp suyunu çekmesine yakın tuzu ekliyoruz. Daha sonra sütü de ilave edip tekrar kaynatıyoruz. Kaynamaya başlayınca, nişastaya biraz su ekleyip pirinçli süte karıştırıyoruz. Bu esnada şekeri de ilave edip bir iki taşım daha kaynatıyoruz. Ocaktan almaya yakın bir paket vanilyayı da ekleyip 2-3 dakika sonra ocağın altını kapatıyoruz. Kaselere paylaştırıp soğumaya bırakıyoruz. Soğuduktan sonra üstlerine tarçın serpiştirip buzdolabında bekliyor, canımız isteyince yiyoruz :D


İşte böyleeee. Benim her zamanki deneğim olan eşim, sütlacımı yiyince "Anneninkinden bile güzel olmuş" dediiiii :) Ayy bi sevindim bi sevindimm :) Gerçi belki de bana mora olsun diye demiştri bilemiyorum. Ama ben de hiç kurcalamadım, tekrar sormadım, hazır güzel bir cevap almışken :D
Bu arada, sütlacı nescafe fincanlarında servis ettim ben. Güzel de oldugunu düşünüyorum. Misafirlerim de beğendiler sağolsunlar.
Hadi bakalım, siz de denerseniz beni anarsınız :P Afiyet olsuuuunn.

8 yorum:

tosbagalar dedi ki...

Ellerine sağlık. Bir tavsiye Dr.Oetker'in 5 poşetlik pirinç unları var arkasındaki tarifler çok güzel oluyor ben oradan yapıyorum kıvam tutturma derdim olmuyor.

kirazzade dedi ki...

Valla ben hiç pirinç unu falan kullanmadıgım için alamam :D Ama bu yaptığım sütlacın da kıvamı gayet güzel oldu. İnşallah hep böyle tutturabilirim :) Genelde ilk yaptıgım şey güzel oluyor ama sonra bozuyorum nedense :D

ümmühan dedi ki...

Ben de sütlacı sevmediğimden pişiriyorum ama tadına bakamıyorum, eşim de tadı güzel olmus diyor ama bilmem artık :D

kıvam konusuna gelince kutluyorum seni, güzel görünüyor gerçekten, ellerine sağlık

Annem bi sütlaç yapardı nişasta falan koymazdı çok da güzel olurdu görünüşü katı katı, ben de şu sütlaç konusuna eğileyim iyisi mi :) belki annemden bi şeyler kapmısımdır da en sonunda tuttururum ;)

kirazzade dedi ki...

Ümmüş bi de benim tarifi bi dene bakalım nasıl olacak.
Senin de dünkü çorban ahrikaydı. Bundan sonra ben de patates katacam hep :)

Syhn dedi ki...

ben sütlaç pek sevmem o yüzden yapmasınıda bilmem :)

seninkide hakikaten güzel görünüyor e annenide geçmişsin :)
daha ne olsun!

YeMeK vAkTi dedi ki...

ellerine sağlık,öyle deiyse güzel olmuştur tabi :))

pelince dedi ki...

şimdi olsa da yesem keşke ;)) afiyet olsun..

Sevgiler..

Canfeza dedi ki...

Bende pek sütlaç sevmeyenlerdenim. Ama üzerindeki tarçının hatrına bir kaseyi bitirebilirim : ))

Gayet güzel görünüyor, ellerine sağlık..