28 Kasım 2011 Pazartesi

Buharlı Temizlik Makineleri... Ve Arçelik Buharika Gerçekten Harika Mı?

Ev işi yapmayı seven var mı aranızda? :) Yoksa, "biri yapsa da ben de o tertemiz evde ayaklarımı uzatıp keyfime baksam" diyenlerden misiniz benim gibi :P Ama tabi öyle olmuyor hiç. Tıpış tıpış kalkıp yapıyorsun evinin işini. Nerde o evlenmeden önceki günler hey gidi :D
Benim ev işlerinde en sevmediğim kısım süpürmek ve gömlek-pantolon ütülemek! Eşimin mesleğinden dolayı sık sık gömlek ve pantolon ütülemek zorundayım. Ütüleyesim yoksa, yakındaki bir terziye ütületiyorum ama genelde bana kalıyor tabi :) Ne kötü bir ev hanımı profili çizdim değil mi? :) Yok yok, o kadar da vahim değil durumum be :)
Ev işlerini sevsem de sevmesem de yapmak zorunda olduğum için, işleri kolaylaştıracağı söylenen herşey ilgimi çeker :) Bunlardan biri de buharlı temizlik aletleri idi. Hatta bir iki ay kadar önce şu yazımda bahsetmiştim. Almak istiyordum ama gerçekten işe yarıyor mu ve hangisini almalıyım bilmiyordum. O yazıda bahsettiğim modellerden birini almaktı niyetim. Neredeyse bütün markaları araştırdım. Kiminde sadece yer silme özelliği var, kiminde sadece duvar-fayans-duşakabin vs silme özelliği var kiminde ise hem yer hem de duvar-fayans-banyo vs temizleme özelliği var. Fakat ikisi bir arada olanlar genellikle epey pahalıydı. Fakir istiyordum ama onun da yer için olanı ayrı duvar vs için olanı ayrıydı. İki makineye de hiç gerek yoktu. Sonra, gerek yazıma yapılan bir yorum ve gerekse eşimin yönlendirmesi sonucu, hiç aklımda olmadıgı halde ve kafamda bu alet için düşündüğüm fiyattan biraz daha fazla fiyatlı olduğu halde Arçelik Buharika almaya karar verdim. Eve getirir getirmez denedim tabi :)



Veeeeee pek bir şey anlamadım :) Yani iyi midir kötü müdür? Buhar veriyor ve yerleri siliyorsun işte. Bu muymuş dedim. Birkaç kez daha denedim sonra. Bu denemelerin sonucunda gayet gereksiz bir alet olduguna karar verdim. Yani evet yerleri siliyor güzelce ama ben bunu vileda ile de yapıyordum zaten. Hiç de öyle bahsedildiği gibi yükseeeeek sıcaklıkta buhar vermiyor bir kere! Güya yüksek sıcaklıkta buhar verecek ve mikropları öldürecekti. Ilık bir buharı var, ne kir yumuşatıyor ne de mikrop öldürüyor zannımca! Omuz askısı varmış ama bizim kutudan çıkmadı -aldıgımız yere de gitmedik tekrar askı için-. Omuz askısı olmayınca elde tutuyorsun ve bir elinde o varken tek elle aleti kullanmak zor oluyor. süpürge gibi düşünün. Tipi de süpürge gibi zaten. Süpürgenin gövdesini bir elinizde, borusunu bir elinizde tutarak süpürdüğünüzü düşünün. Bu da öyle işte. Zorluyor insanı. İki elle çok daha rahat oluyor. Ve borusu da sanki kırılıverecekmiş gibi geliyor bana, bastıramıyorum havlusunu yere. Tabanca şeklinde olan tutma yerini de bi tuhaf yapmışlar, hiç ele göre değil. Ama oradan tutmak zorundasınız buhar düğmesi orada oldugu için. Çok rahatsız ediyor eli.
Durum böyle. Ben yandım siz yanmayın diye bilgi vereyim istedim :) Yani kullanılabilir tabi ama "vaay iyi ki almışım yahu" denilecek birşey değil bence. İlla alınmak isteniyorsa da 100 TL civarında olanlardan almak daha mantıklı. Belki henüz keşfedememişimdir bilmiyorum, ama daha neyini keşfedebilirim onu da bilmiyorum :) Gerçi cam silme aparatı falan var, bir de onu deneyeyim de sonra yine bilgi veririm size :)
Hadi iyi günler :)

19 yorum:

tosbagalar dedi ki...

Ben de senin gibi bazen alacağım diye tuttururum. Ama sonç herzaman da iyi olmaz ne yapalım hayırlısı olsun eski sistem temizlemeye devam

HATiŞiN HOBiLERi dedi ki...

merhaba.bu konuda size daha öncede yorum bırakmıştım.anlattığınız gibi ılık ısı veriyorsa makinede bir problem olabilir.ben temizliğinden memnunum sadece bileklerimde rahatsızlık olduğu için kullanmada zorluk çekiyorum.ayrıca çocuklu evlerde detarjan kullanmadan hijyen sağlaması bir avantaj.tekrar deneyerek gerekirse servise götürün. sevgiler

Giz dedi ki...

İnsan boşuna aldığını hissedince sinir oluyor değil mi? Ben de aynısını rowentanın dilimleme zımbırtısında yaşadım. Soğanlar etrafa saçıldı, madem bir şey cidden bu kadar iyi değil ne diye bu kadar reklamını yapıyorlar anlamıyorum... :(

kirazzade dedi ki...

tosbagalar, aslında birşey almadan önce çok araştırırım ben, hemen alamam ama oldu bi kere işte :)

kirazzade dedi ki...

tosbagalar, aslında birşey almadan önce çok araştırırım ben, hemen alamam ama oldu bi kere işte :)

kirazzade dedi ki...

Hatişin hobileri, ben elimi tutabildim buhara yani sıcak değildi. bu kadar sıcaklıkta da mikrop ölmez herhalde. ve bileği de çok zorluyor hakikaten. servise bi sorayım, teşekkürler.

kirazzade dedi ki...

Gizem hiç sorma yaa, hem bi kenara atılıyor ve kalabalık yapıyor hem de paran boşa gitmiş oluyor :(

∂єкσяαρѕυωαѕуση dedi ki...

püü yazınızı okumuş olaydım keşke aynı fikirdeyim!

kirazzade dedi ki...

Siz de mi aldınız? Arçelik mi? Yaa ama çok memnun olanlar da var. Biz mi beceremedik acaba :)

Adsız dedi ki...

biz de de fakir versiyonu var bu buharlı zımbırtının. hiç bir ekstrası yok diyemem. ekstraları: her süpürmeden sonra suyunu boşaltıp bütün ıvır zıvırlarını güzeelce temizlemen lazım. eğer suyu unutursan ev leş gibi kokabilir. mecazen demiyorum kelimenin tam anlamıyla 'leş' gibi kokabilir. sonra kas yapmak gerek o 100 kiloyu taşıyabilmek için. ha bir de normal bir makinaya ödediğinizden 4-5 kat fazla ödemeniz lazım

velhasıl torbalının gözünü seveyim

kirazzade dedi ki...

Adsız, sen normal süpürgeden bahsediyorsun sanırım. bu sadece buhar veriyor. seninki suya çeken normal süpürge anladıgım kadarıyla. gerçi ben ondan da almayı düşünüyordum bu ara :) her kullanımdan sonra boşaltmaya üşenirim :)

∂єкσяαρѕυωαѕуση dedi ki...

Evet aynı model aynı renk.. ben daha çok derzleri parlatıyor söylentisine inanıp aldım, afedersin b b yapmıyor :) verdiğimiz paraya acıyorum

muhabbetsofrasi dedi ki...

ben aldım çok memnun kaldım canım ama

byhar düğmesi kısık olmasın senin makinanın

çünkü sıcak buhar veriyor halı tüyleri falan çok güzel kabarıyor...

benimkinde askı var rahat kullanıyorum yani

bide düğme yeşile sönmeden kullanmamak lazım yoksa su akıtıyor ;)

tek kötü yönü omuza asılı olması süpürge gibi tekerlekleri olsa daha rahat kullanım sağlar bence ;)

kirazzade dedi ki...

muhabbet sofrası, benim de buhar en son yerde ama bana hiç de sıcakmış gibi gelmedi. bi de halıda hiç denemedim zaten. yüksek buhar verince halıdaki toz ve kiri dibe itiyor diyorlar. yani sonuçta süpürge gibi içine çekmiyor ki. anneme yollamıştım ama şimdi geri istedim. tekrar deneyeceğim.

Unknown dedi ki...

Yorumlariniz icin tesk ederim benim merak ettigim buharlı temizliyicelerin geneli için ,bu makineler süpürme tozu çekme özelliği varmı yani bu sadece yerleri silme seklindemi temizliyor yardımcı olursanız sevi.irim

Unknown dedi ki...

Yorumlariniz icin tesk ederim benim merak ettigim buharlı temizliyicelerin geneli için ,bu makineler süpürme tozu çekme özelliği varmı yani bu sadece yerleri silme seklindemi temizliyor yardımcı olursanız sevi.irim

kirazzade dedi ki...

Toz çekme özelliği yok. Normal süpürgeyle süpürüyor, sonra vileda yerine bunu kullanıyorsunuz :)

temizlik şirketleri dedi ki...

Aslında toz ve kir çeken buharlı temizlik makineleri var fakat fiyatları çok uçuk. 1500 euro dan başlıyor fiyatları. Biz temizlik şirketi olarak vakumlu buhar makinesini kullanamıyoruz. Ne kadarda tozu kiri çekiyorum dese de yinede çok güçlü değil vakum sistemi.

ireminannesi dedi ki...

Benim makinem unitekno 902 modeli biraz pahalı ama iyi ki almışım diyorum.Sadece kırıntıları çekmiyor onun dışında duvar halı parke hepsini çok güzel temizliyor.İlk aldığımızda iki gün detay temizlik yaptık diyebilirim.derz arası fırının içindeki yanıkl yağlar için muhteşem bir ürün.camda siliyor ama bende şu muşhur bezden olduğu için çok kullanmıyorum.deterjan kullanılmaması en büyük alma sebebimdi.Sonuçta yaralı bir icad bence.Tavsiye ederim. herkese...