15 Haziran 2011 Çarşamba

Düzgün Yapamadığım Kremalı Milföy Sarma :)


Gecikmeli de olsa yine karşınızdayım değerli gönül dostları. Bugünkü blog yazıma başlamadan önce hepinizi saygı sevgi ve muhabbetle selamlıyorum efem.
Ehehehe ne biçim de bi giriş yaptım dimi :P Neyse, ben aslıma rücu edeyim :)
Sıcaktan hiç hoşlanmayan ben, bu aralar şu sıcak havayla iyice bunalmış durumdayım. Keşke hep kış olsa demeyeyim ama keşke hep bahar olsaydı bari :) Yada her daim püfür püfür bir rüzgar esseydi. Yada hep evde otursaydık bu sıcak havalarda. Maaşlar da eve yollansaydı :P Şimdilik tek tesellim, Temmuz'da inşallah tatile gidecek olmamız. O misss gibi denizi düşünüp serinlemeye çalışıyorum :P
"Bu aralar hep yemek tarifi veriyorum, sanki tarif bloğuymuşum gibi." diyecektim ki "dur bi bakayım bloğa." dedim. Meğer bu aralar hep yemek tarifi falan verdiğim yokmuş meğer :P Ben nerede kaldıysam artık :D
Bir müddet önce burada bahsetmiştim, liseden arkadaşlarımın bana geldiğinden. İlk kez geldiğinden ve çok güzel bir gün geçirdiğimizden. İşte o gün için mamalar hazırlarken, çok güzel tarifleri olan ve takip etmenizi önereceğim mutfakhatiralari.com 'da görselliği çok hoş olan bir tarif gördüm. Ben menümü hazırlamıştım aslında ama deneyesim geldi. İtiraf edeyim ki, misafirleri değil kendimi düşündüm bu tarifi tatmak için :P Çünkü gözüme çok güzel göründü. Benimkiler pek güzel görünmediği için, tarif sahibi mueddibenin affına sığınarak onun fotoğraflarından birini (ç)alıp yukarıya ekledim :) Şu aşağıdaki de benimki :D Fıstıksız mıstıksız :P



Şimdi de tarife geçeyim.

Malzemeler:

6 kare milföy hamuru

1 yemek kş un
1 yemek kş mısır nişastası
1 su br sür
Toz şeker (istediğiniz kadar)
1 paket vanilya

1 adet muz
Çekilmiş antepfıstığı

Yapılışı:

Öncelikle, milföy, antepfıstığı ve muz haricindeki malzemelerle bir krema hazırlayın ve kenarda soğumaya bırakın.
Yumuşayan milföy karelerinin her birini 5 şerit halinde kesin. şeritleri aşağıda görüldüğü gibi kaşık-çatal ne bulursanız onların saplarına sarın ve fırına verin.



Bunlar için özel sarma çubukları da oluyormuş sanırım ama bende ne gezer :D Zaten kolayca çıkıyor kaşıklardan da. 175-200 derecedeki fırında üzerleri kızarana kadar pişirip soğutun.
Soğuduktan sonra, içlerine krema doldurun. Milföylerin her iki tarafına küçük muz parçası koyun ve antep fıstığına bulayın. Sonra da oturup yiyin, kalırsa bana da yedirin :) Haydi görüşürüz blogcanlar :)

10 yorum:

YeMeK vAkTi/AyLiN dedi ki...

çok beğendim çookk ama bende yapama kesin el becerim yok bi kere:)

zeymuran dedi ki...

gayet düzgun olmuş canım ellerıne sağlık harıka görunuyor

kirazzade dedi ki...

Aylin, yine de bir dene istersen, zor değil aslında :)

kirazzade dedi ki...

zeymuran, ilk fotoya bakıp da dediysen, o foto bana ait değil :) Tarif sahibine ait :)

Nesli dedi ki...

süper bişey bu ya ellerine sağlık harika görünüyor..

kirazzade dedi ki...

Nesli teşekkür ederim. tadı da çok güzel oluyor. denemeni tavsiye ederim.

şirin butik dedi ki...

kaşık çatal sapı iyi fikirmiş ya izmirde bu tatlının adı:TORPİL pastanelerde satılır. millette bayıla bayıla yer.
ev versiyonuda harika fikir canım çektiğinde bulamayan biri olarak yapalım yiyelim diyorum.eline sağlık.

ümmühan dedi ki...

ben de ilk fotoğrafı görünce yazının başlığıyla pek bağdaştıramadım, amaaan bu kız da pek mütevazi dedim kendi kendime :D Meğersem işin aslı başkaymış :P ne güzel öyle kaşıklara falan sarmışsın, ben de deneyeyim inş. ,ellerine sağlık

kirazzade dedi ki...

şirin butik, gerçekten güzel bir tatlı olyuor. sunumu da çok güzel ama tabi benim gibi beceriksiz değilsen :P

kirazzade dedi ki...

Ah be Ümmüşüm hala mı öğrenemedin arkadaşının hiiiç mütevazi olmadıgını :P