4 Şubat 2012 Cumartesi

Sahte El Açması Kol Böreği :)



Önceden börekler genelde el açması yapılırdı. Ve tadına da doyum olmazdı. Hazır yufka börekleri de güzel oluyor ama el açmasının tadı bir başka tabi. Ama şimdilerde yufka açmayı bilen, bilse bile üşenmeyip böreklerini kendi açtıkları yufka ile yapan kadınlar pek yok sanırım dimi :) Şahsen ben hiç yufka falan açamam. Yufka açmayı bırak, hamur yoğurmaya bile üşenirim. Poğaça falan yapacağım zaman hamurunu ekmek makinesinde yapıyorum genelde. Bunda kemiklerimin güçsüz olmasının da payı vardır gerçi. Çabuk yoruluyorum. Ama yine de üşengeç olduğumu da inkar edemiyciiiimm :)



Geçen gün Papatya Prenses kahvaltı sofraları için öneriler vermişti. Önerilerden biri de Unlu Börek idi. Az malzemeli, sütsüz-yumurtasız, yapımı kolay ve yorumlarda epey övgü alan bir börek olduğunu görünce deneyesim geldi. Papatya'nın birçok tarifini denemiş olmama rağmen bloğuma hiç koymadım o tarifleri. Bunda da yine fotoğraf çekme üşengeçliğimin de payı var ama genelde öyle lezzetli tarifler oluyordu ki hemen bitiriyorduk :) Papatya da sitem ediyordu bana, onun tariflerini bloğuma hiç koymadım diye :) Bu sefer nihayet şeytanın bacağını kırıyor ve bu güzel böreğin tarifini sizlerle paylaşıyorum.
Börek hazır yufkadan yapılmış olmasına rağmen, içine un serpildiği için el açması börekleri anımsatıyor tadı. Ve sanırım tereyağının da etkisiyle gayet lezzetli bir börek. E ben susayım da tarif konuşsun artık. Denemenizi tavsiye ediyorum. Zaten çabucak yapılan ve çabucak da pişen bir börek. ( Patatesi haşlama seansını saymazsak :) Patates haşlamak da en uyuz oldugum şeylerdendir.)



Malzemeler:

3 yufka
2 büyük patates
Biraz beyaz peynir (asıl tarifte kaşar peyniri ve lor vardı)
100 gr eritilmiş tereyağı
2 çay bardağı sıvıyağ (ben yağları göz kararı kullandım )
Un
Karabiber
Tuz



Yapılışı:

Patatesleri haşlayıp ezin. Peynir, tuz ve karabiberi ekleyip iyice karıştırın.
Tereyağını eritip sıvıyağı da içine ilave edin.
Bir yufkayı tezgaha yayın. Üzerine yağ karışımından sürüp un eleyin her tarafına.
Sonra Yufkayı ikiye katlayın. (yarısını diğer yarısının üzerine kapatın. Papatyanın yazısında ayrıntılı fotoğraflar var.) Tekrar yağ sürüp un eleyin. Uzun kenara patatesli harçtan koyup kenarları içeri katlayıp rulo şeklinde sarın. 4er parmak kalınlığında dilimleyip yağlanmış tepsiye dizin.
Diğer yufkaları da aynı şekilde yaptıktan sonra, kalan yağa biraz su ekleyip dilimlerin üzerine sürün. Üzerleri kızarana kadar 175 derece fırında pişirip afiyetle yiyin. Dikkat edin ağzınız yanmasın :P

4 yorum:

hulofera dedi ki...

hem sahte hemel açması hem kol böreği :) ben de hiç elde açma börek yapmadım, annem yapar hala, nam nam nom :)

hmm, bu arada çabuk yorulmanı kemiklerinin güçsüzlüğüne değil, çalışmamış kaslarının güçsüzlüğüne bağlamalısın bence :D

kirazzade dedi ki...

ee şeyy kem küm... çalışmamış kaslar olayını çaktırmasaydın yahuuuu :P :))

PAPATYA PRENSES dedi ki...

kemik konusunda hulocuğuma katılıyorum:))

bugün yine doğum gününde börekten vardı.herkes kim açtı diye sordu :))))


ellerine sağlık cicim seninde:)

kirazzade dedi ki...

Papatya, tam benim gibi tembel hanımlar için ideal tarif :)) şu patates haşlama kısmı da olmasaymış iyi olurmuş :D