31 Ocak 2011 Pazartesi

Offff Şu Lezzete Bi Bakın Hele :)

Herşey doğaçlama bir şekilde gelişti ve oldu bitti :)
Evde oldugum günlerden biriydi. Malum, haftaiçi pek yemekle uğraşmaya vaktim olmuyor. Olsa da canım istemiyor :P Canım istese bile, kolay yemeklere yöneliyorum hemen. Tembelim biliyorum, hiç inkar etmedim, gelmeyin üzerime :D Eşim tam bir etobur oldugu için genelde o kolay yemeklerden pek hoşlanmıyor :) Benim de etle uğraşasım gelmiyor hiç. Aslında etle de yapılabilen kolay yemekler var ama ne bileyim işte gözümde çok büyüyor sanki etin hazırlanması pişmesi vs. Tavuklu yemekler, tavuk çabuk piştiği için daha çok tercih sebebimiz oluyor. Ama tabi sevgili eşimin isyan noktasına çıkmak üzere oldugunu hissetmeye başladığım zamanlarda hemen kırmızı etli bir şeyler yapıyorum :) Şşşşt çaktırmayın :P

Aslında kırmızı ete biraz uzak durmamın sebebi de piyasadaki etlere pek güvenemiyor olmam ve onlarda lezzet bulamamam. Ama kurban etleri öyle mi ya? Belki bana öyle geliyordur bilmiyorum ama daha bi lezzetli oluyorlar sanki. Etli birşeyler yapmaya karar verdiğim birgün buzluktaki kurbandan kalma etlere bir göz attım. Eşimin en sevdiği et çeşidi olan biftek vardı birkaç parça. Bifteği genelde fırında ve üzeri patates püresi-kaşar rendesi kaplı olarak pişiririm ama bu sefer ona da üşendim gibi bieşy oldu :P Daha doğrusu, başta da söylediğim gibi, herşey birdenbire kendiliğinden oluverdi :) Çünkü, yine eşimin sevdiği elma dilim patates de yapıyor idim. Neyse, ben aşağıda anlatayım en iyisi size :)



MALZEMELER:

Yiyebileceğinize inandığınız kadar sayıda patates :) Ben 5 tane kullandım sanırım.
Sevdiğiniz baharatlar.
Yine yiyebileceğiniz kadar sayıda biftek. Ben yine 5 yada 6 parça kullandım.
Kaşar peyniri.
Tuz
Az sıvıyağ.



YAPILIŞI:

Patatesleri iyice yıkadıktan sonra kabugunu soymadan (yada soyarak) elma dilimi şekilnde dilimliyoruz. Geniş bir kaba alıp, istediğimiz baharatlar, biraz tuz ve biraz sıvı yağ ile harmanlayıp fırın kabımıza alıyoruz.
Biftekleri de aynı şekilde ister baharatlayarak, isterseniz de baharatsız olarak hafif yağlayarak başka bir fırın kabına dizi iki kabı da fırına koyuyoruz. Tabi fırını çalıştırmayı da unutmuyoruz :) Ben 175 derece kullanıyorum genelde.
Etler de patatesler de aynı sürede pişiyor hemen hemen. Piştikten sonra, o misss gibi olmuş patatesleri bifteklerin üzerine yayıyoruz. Tekrar fırına veriyoruz. 5-10 dakika da o şekilde geçtikten sonra üzerlerine bollllllca kaşar peyniri rendesi veya kaşar peyniri dilimleri döşüyoruz. Kaşarlar eriyene kadar fırında tuttuktan sonra servise hazır hale gelmiş oluyor :)



Haa bu arada, ben eşimin özel isteği üzerine 3-5 tane çeri domatesi de şişe geçirip fırına vermiş idim. Yanına da güzel bir bulgur pilavı yapıp servis ettim. Tabi biz yine direkt yemeğe saldırdığımız için fotoğrafların güzel olmasıyla falan uğraşamadık :D Siz yaparsanız güzel fotoları sizden bekleriz efem :) Haydi afiyet olsun.

Not: Ben bu aralar tuzota fena halde takmış bulunuyorum bilesiz. Özellikle de bulgur pilavı ve mercimek çorbasına inanılmaz güzel bir tat veriyor. Kırmızı pakette olanını hiç denemedim, yeşil paketlisini kullanıyor ve size de tavsiye ediyorum.

Not 2 : Yukarıdaki tabak eşimin tabağı oldugu için 5 porsiyonluktur :P

6 yorum:

lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık değişik bir tarif olmuş...

nohut oda dedi ki...

hımm guzel bır tarıf elıne saglık arkadasım tuzotu ben hıc denemedım hazır bılesımlere karsı bır sogugum nedense:)

kirazzade dedi ki...

lezzet sarayı teşekkür ederim, denemeni öneririm :)

kirazzade dedi ki...

nohutcum ben de ilk paketimi yeni bitirdim. önyargılarımı kırmış oldum :) inanılmaz bir tadı var.

rebeltakipte dedi ki...

çok leziz görünüyor yaaa

kirazzade dedi ki...

rebeltakipte, evet gerçekten çooook lezzetli. Üstelik de kolay, bi deneyin :)