23 Ağustos 2010 Pazartesi

GELSİN İFTAR SOFRALARI :)

Başlığa bakıp da her akşam bi iftar daveti verdiğimi falan zannetmeyin :) Malum, çalışıyorum ve anca iftar saatinde evde olabiliyorum. Ama aslında çok istiyorum güzel sofralar hazırlayıp da misafir ağırlamayı ve yemeklerimi beğenmelerini :P
Ramazanın ilk haftası zaten tatildeydik. O yüzden, üç gün önce, cumartesi günü verdim ilk iftar davetimi. Tatlımı ve çorbamı Cuma akşamından yaptım. Cumartesi de geri kalan kısmı tamamladım. Ve akşam da kayınpederim, eltim, kaynım ve minik kızları İpek Hn misafirimizdi. Soframı da yemeklerimi de özene özene hazırladım. Zaten bu aralar ne zaman güzel bir sofra hazırlasam, güzel yemekler yapsam, daha da özeniyorum, fotoğraflarını çekip bloğuma koyabilmek için :D Galiba blogger olmanın ilk kurallarından biri de bu :P Nitekim bu davetimde de aynı şey oldu. Amaaaa yine fotoğraf çekemedim :D Çünkü tam iftar saatinde, misafirlerim geldikten sonra tamamlanmıştı herşey. Hem unuttum hem de millete "siz azcık durun ben üç beş fotoğraf çekicem" diyemedim tabi :) Sonra da yemek kalmadı zaten :D Aslında ana yemekten bir parça kalmıştı, pilav da vardı, onları tekrar bir tabağa koyup fotoğrafını çekerim diye düşünüyordum ama misafirler gittikten sonra ben bu dediğimi yapana dek eşim kalkıp o kalan yemeği de yedi :D O yüzden ben size şimdilik sadece yoğurtlu patates püresi fotoğrafını ve tarifini verebilirim :)
Tabi fotoğraflar yine kötü, ortam ışığından dolayı. Ve üzerinden iki gün geçtikten sonra çekildiği için tuhaf görünüyorlar.Ama zaten benim blogum yemek blogu olmadıgı için mükemmel olmalarına da gerek yok :D


YOĞURTLU PATATES EZMESİ (diyelim:) )

Malzemeler:
İstenilen miktarda patates (ben 5 tane kullandım)
Yoğurt
Bir-iki diş sarımsak
Tuz
Karabiber
Pulbiber
Bir yemek kş kadar tereyağı

Yapılışı:
Patateslerin kabuklarını soyup ikiye böldükten sonra haşlayın. Haşlandıktan sonra sıcakken iyice ezip tereyağıyla karıştırın. Daha sonra baharatları ve tuzu da ekleyin, soğumaya bırakın. Bu esnada sarımsakları ezip yoğurtla karıştırarak sarımsaklı yoğurt elde edin :)
Patatesler soğuduktan sonra ceviz büyüklüğünde küçük toplar yapın ve ortasını oyarak servis tabağınıza dizin. Oydugunuz kısımlara da sarımsaklı yoğurt doldurun ve üzerlerine pul biber serperek servis yapın.

İşte bu kadar :) Tarif bile denemeyecek akdar basit bir aparatif yani :) Yaparsanız kolay gelsin ve afiyet olsuuuunn :)

2 yorum:

ümmühan dedi ki...

Ellerine sağlık canım
Sorma benm de başıma geliyor anlattıkların, ya dediğin gibi durun ben bir sofranın fotoğrafını çekeyim diyemiyorum misafirlere,eğer dersem de çabuk çabuk çekeyim derken istediğim gibi fotoğraflayamıyorum masamı :(
Sen iyisi mi misafirer gittikten sonra eşinden önce davranmaya bak :D

Syhn dedi ki...

ay ben bunu çok severim!!
şimdi uzakalrda olan bir arkadaşımı ahtırlattı bana.. kendisi yemediği halde yapardı bana..
ellerine sağlık ;)