28 Ağustos 2010 Cumartesi

TAHİNLİ TART


Bu dünyada yani internet dünyasında ne kadar çok yemek bloğu ve yemek sitesi falan var dimi? Bırakın tarif aramayı, hangi yemeği yapacağınızı bilmediğiniz zamanlarda bile güzel menü önerileri, püf noktaları, sofra düzenine detaylar vs bulabiliyorsunuz üç beş tıkla. Seç beğen al :) Hele de belli başlı sitelerin tarifleri bir müddet sonra vazgeçilmez oluyor, çünkü birebir tutturabiliyorsunuz.
Ben de internette en çok vakti bu yemek blogları/sitelerinde geçiriyorum. Görüntüsünü ve tarifini beğendiğim bir sürü yemek/tatlı/çorba vs birikti yapmak istediğim. Çoğunun çıktısını alıp dosyamda muhafaza ediyorum, kimini hemen mailime yolluyorum sonra unutuyorum :D Kimini de hemen o akşam yapıyorum, pratikse. Bazılarını ise bloğumda şu sağ tarafta bir yere "Denemem Gerekenler" başlığı altında kaydediyorum.

Oradaki tariflerden biri bu Tahinli Tart. Rummanın sitesinden almıştım tarifi aylar önce. Ama denemek anca nasip oldu ve iyi ki denemişim diyorum :) Ve size de denemenizi tavsiye ederek tarife geçiyorum:


MALZEMELER:
1 Paket margarin ( ben bir paketten 2 kş kadar eksik kullandım)
3 yemek kş yoğurt
3 su br un
1 çorba kş pudra şekeri (ben 2 kş kullandım)
yarım paket kabartma tozu (ben maalesef koymayı unuttum)

Üzeri için:
1 su br tahin
1 su br ceviz
1 su br şeker


YAPILIŞI:
Hamur malzemelerinin hepsini birden karıştırıp yoğurduktan sonra, hamurdan limon büyüklüğünde bir parçayı ayırıp buzlukta dondurun. Kalan hamuru, pişireceğiniz kaba (tart kalıbı, kek kalıbı) yayın.
Cevizi incecik çekin. Sonra tahin ve şekerle karıştırın. Bu karışımı hamurun üzerinize yayın. Buzlukta dondurduğunuz hamur parçasını da bu karışımın üzerine rendeleyin.

170 derece fırında üzeri kızarınaya kadar pişirdikten sonra biraz soğumaya bırakın ve üzerine pudra şekeri serpin. Pudra şekerini, servis yaparken de serpebilirsiniz.

10 yorum:

Emre Samet dedi ki...

Harika görünüyor :D benim sormak istedigim bir sey var ama bu elmalı turtaya cok benziyo hatta resimler onun resimleri gibi o da cok güzeldir ...

kirazzade dedi ki...

Tesekkürler Emre bey. Ben ilk kez tart yaptım. Elmalı turta da hic yapmadım, zaten sevmem oyle elmalı seyleri ama birgun yaprım eşim icin insallah. :)

Syhn dedi ki...

rahat durmuyorum yemek resimlerine bile bakmamalıyımm oysa :))
ellerine sağlık ;)

ümmühan dedi ki...

aa blog temanı değişmişsin hayırlı olsun, tart da nefis bu arada, zaten bu ara canım acayip tatlı çekiyor, ımmm, olsa da yesek

kirazzade dedi ki...

Syhn yiyemesek bile bakalım en azından yahu :D

kirazzade dedi ki...

ümmühan, aa evet değiştirmişim :D Ben de unutmuştum heheh :) Tartı denemeni şiddetle tavsiye ederim :) Hele o tahinnnnn mmmmm :)

nohut oda dedi ki...

hımmm nefıs bır lezzete benziyor tahınlı tarıflerı sevıyorum..

kirazzade dedi ki...

nohutcum ben de yeni farkettim tahinli tatları sevdigimi :) bu tarifi de denemeni öneririm. Bu arada, sen nasılsın? Saglık durumunuz falan iyidir insallah?

Canfeza dedi ki...

Tahinli herşeye bayılırım, en kısa zamanda denemeliyim gayet hoş görünüyor, ellerine sağlık ; )

sarımutfak-hande dedi ki...

harika olmuş çok iştah açıcı duruyor ellerine sağlık