15 Şubat 2010 Pazartesi

Cevizli/Fındıklı Islak Kurabiye


Yemek, pasta-börek vs yapmayı pek severim. Ama ah işte iş güç bilmemne derken epey boşladım 1-2 yıldır. Gerçi zaten 2 yıldır mutfağa giriyorum, onu da 2 yıldır boşlamışım nasıl oluyosa :P Tamam işte, 2-2,5 yıldır evliyim, bunun yarım yılı işsiz bi şekilde evde oturup iş aramakla ve evliliğe alışmaya çalışmakla geçti. İlk günler yalnız kalmaktan da çok korkuyordum. Sabah eşim işe giderken ben de uyanıyor, kahvaltı hazırlıyordum. Sonra o işe gidince ben ortalığı sil süpür, yemek yap, Tv'nin karşısında uyukla moduna geçiyordum :) Evde de pek iş olmuyordu zaten. Öğlene kadar bile sürmüyordu bazen işlerimin bitmesi. Sonra işte önce portakal ağacını keşfettim ve oradaki tarifleri denemeye, yemek yapmayı öğrenmeye başladım. Eşim de ben de çoktan da çok sevdiğimiz için yeme olayını, ben nerdeyse hergün yeni birşeyler yapıp kendimi aşıyordum :P Sonra işte diğer blogları falan keşfetmeye başladım derken iş hayatım da başladı. Eşim ilk zamanlar bana yardım ediyor oldugu için ben yine tek tük de olsa yeni tarifler denemeye devam ettim. Ama şu geçtiğimiz bir yılda Pazar günleri tembel-aylak uzanmaktan başka birşey istemez oldum. Amaaan neyse. Takip ettiğim bloglardan biri de Birsence tabi :) Hatunun maşallahı var, yapıyo da yapıyo anacım :) Kilo durumları nasıl diye merak ediyorum. İnsan öyle güzel şeyleri yapınca yemeden duramıyordur herhalde,ben duramıyorum da :D İşte efemm, onun tariflerinden birini denedim geçen gün. Geçen gün dediysem, ben diyeyim iki haftaaaa,siz deyin üç hafta önce :) Tarifin orijinali Fıstıklı Islak Kurabiye. Ama ben fıstık almayı unuttuğum ve buzdolabında ezilmiş "birşey" bulduğum için adını başlıktaki gibi yaptım :) Çünkü, bulduğum şey ceviz mi fındık mı bilemedim :) Onu da bir yıl önce falan annem getirmişti :) Ayy çok uzattım, ben tarifi vereyim de siz de deneyiverin gaaari :)


MALZEMELER:

1 paket margarin (ki ben daha az kullandım)
2 tane yumurta
1 su bardağı toz fıstık (yada toz fındık yada toz ceviz :) )
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı pudra şekeri
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un

Şerbet Malzemeleri:
1 su bardağı tozşeker
2 su bardağı su
1-2 damla limon suyu

YAPILIŞI:

Şerbeti kaynatıp limonunu ekleyip soğumaya bırakalım.
Un,vanilya ve kabartma tozu hariç diğer malzemeleri iyice yoğuralım. Sonra un, vanilya ve kabartma tozunu ekleyip o meşhur kulak memesi yumuşaklığında yoğuralım :)Minik toplar yapıp yağlanmış tepsiye dizelim. 175 derecede ısıtılmış fırında pişirelim. Fırından çıkarıp sıcakken soğumuş şerbete batıralım. Şerbette 2-3 saniye kadar bekletip servis tabağına alarak afiyetle yiyelim :)


Tabi fotolar yine berbat ama valla bizim ev teras katı olduğu ve beyaz ışık değil de spotlarla donanmış oldugu için her daim karanlık olmasından dolayı böyle şeyoldu yani bu sefer :) (Kıvırabildim mi?) :P

14 yorum:

Ayşe dedi ki...

Merhaba, kakaolu ıslak kurabiyelerden sık sık yaparım fakat bu ıslak kurabiyeleri daha önce hiç duymamıştım, çok merak ettim şimdi, denniycem inşaallah..paylaşım için teşekkür ederim, ellerine sağlık..

Fotoğraflar da çok güzel bence ;)

ALEYNA dedi ki...

elinize sdağlık.şerbetli yumuşacık olmuştur.

kirazzade dedi ki...

Teşekkürler Ayşe Hanım :) Birsenin tarifine de bakmanızı öneririm. Onunkiler daha güzel olmuş :D

kirazzade dedi ki...

Evet Aleyna, gerçekten güzel oluyorlar. Biraz şekerpareye benzettim ben. Fıstıklısını da denemek istiyorum.

Red Riding Hood dedi ki...

Koymayın şöyle tarifler ,:)Haftanın 7 günü fırın açtırtmayın bana yahu.
Ellerinize sağlık
Sevgilerimle
A.B

birsence dedi ki...

tatlım gayet güzel olmuş nesi güzel değilki anlamadım...hemde yapılış hikayesini pek bir güzel anlatmışsın:) ellerine sağlık....

kirazzade dedi ki...

Yaa Birsen, seninkiler daha böyle çatur öutur çatlamış güzel görünüyordu. Hem bi de ben fazla tuttum galiba fırında. Yada fıstık yerine ceviz koyduğum için rengi böyle oldu nebileyim. Ama tadı güzeldi.
Red Riding Hood, ben de yemek blogları için öyle diyorum anacım :) Allahtan benim iş güçten vaktim olmuyor da girmiyorum mutfağa :P

SEVGİ dedi ki...

bende ilk portakal ağacını televizyonda tanıtımda gördüm ve senelerdir izledim izledim en sonunda da dedim ben neden yapamayayım ...
bir başladık son sürat devam ..
eveeeet gelelim kurabiyelere bende kakaolusunu yapardım bu da değişiklik olsun deneyelim görelim....

kirazzade dedi ki...

Sevgi Hanım, birçok kişinin mutfak temeline girmiş galiba portakal ağacı, ucundan kıyısından da olsa, değil mi:)

ümmühan yM dedi ki...

ben kurabiyeyi her haliyle çok severim, seninki de güzel olmuş gibi görünüyor burdan bakınca şekerim,
zaten canım kaç günlerden beri kurabiye istiyor, sabah da istemişti, tuttum kendimi tam unutmuştum şimdi görünce yine aklıma geldi :(
ama bu yapılmaz ki bana ,aaa... :(

kirazzade dedi ki...

Ohh canıma değsin ümmüş, sen de bonbon tarifi koydun bloğuna :)

nohut oda dedi ki...

eline sağlık çok güzel gözüküyor yine kendine haksızlık ediyorsun bence :)

Nilgün dedi ki...

Bloğunuzu gezerken bu kurabiye gözüme çarptı. Değişik geldi gayet güzel olmuş. Denemek üzere hemen defterime yazıyorum. İyi haftalar..

kirazzade dedi ki...

Teşekkür ederim Nilgün Hanım. Ama tarifin orjinaline de bakmanızı öneririm. Kolay gelsin.