8 Ocak 2010 Cuma

Çocuklarda Hayvan Sevgisi Yada Hayvanlarda Çocuk Sevgisi :)


Farkettiniz mi bilmiyorum, hayvancıklar çocuklara karşı çok daha farklı davranışlar sergiliyorlar. Nasıl davranışlar olduguna geçmeden önce çocuklardaki hayvan sevgisinden söz etmek istiyorum biraz. Çocuklar dünyanın en masum canlılarıdır. Hele de 4-5 yaşlarına kadar korku nedir bilmezler çünkü dünyaları o kadar temizdir ki birşeyin kendilerine zarar verebileceğini düşünmezler bile. O yüzden o yaş döneminde çocukları köpekle, polisle, iğneyle vs korkutmak çok yanlış bana göre. "Bak polisler gelir götürür seni.", "Seni köpeğe veririm, sus ağlama!", "Aaa Mualla teyzesi,ağlıyo bu çocuk, bi iğne yapıver." gibi uyuzca tehditler yüzünden çocuklar nerde bir polis görse kaçacak delik arıyor mesela. Benim babam bize hep "Neden korkuyorsunuz ki, polisler de bizim gibi bir insan, korkmayın, başınıza birşey gelirse gidin konuşun." falan derdi. Ayyy bak ben ne anlatıyordum nereye geldim :D Bu konu daha farklı bir konudur ve hiç girmeyeyim beni aşar çoluk çocuksuz bir bayan olarak :) Bekara karı boşamak kolaymış, annem öyle der :)

Dünya gitgide sevgiden ve merhametten yoksun insanlarla doluyor. Bu fotoğraflardaki minik melekler nasıl oluyor da büyüyünce bir canavara dönüşebiliyor bilmiyorum ama bu hallerini o kadar seviyorum ki. Isırır mı tırmalar mı korkusu olmadan hayvanlarla ne kadar güzel vakit geçiriyorlar. Hayvanlar da çocukları seviyor, fotoğraflardan farkedebildiniz mi? Mesela yukarıdaki fotoğrafta köpeğin surat ifadesine bir bakın, ne kadar da sıkılmış-bıkmış ama yine de o çocuk onunla hamur yoğurur gibi oynamaya devam ettiği halde hiç tepki vermiyor. Biliyor, anlıyor zarar gelmeyeceğini. Normalde şu aşağıdaki şekilde bir kedinin üstüne otursanız ne yapar sizce?

Valla, ben otursam, birşey yapmaya kalkışacak kadar ömrü kalmaz gerçi :P Ama normal bir insan oturduğunda hemen tırmalar yada kaçar. Bu kedicik kaçmamış. Çünkü çocugun -isteyerek- zarar vermeyeceğini biliyor içgüdüsel olarak. Kedi gözü oyanlar, kuyruğunu kesenler, bacağını kıranlar bunu niye yaparlar anlamam. Dengesiz, şahsiyetsiz yaratıklar!
Ayy dizi seyrederken bloğa birşeyler yazmak da zormuş :D Daldan dala atladım. Yaa bu postun özeti şudur: Çocukları sevelim,hayvanları sevelim, çocuklara hayvanları sevdirelim, çocuklara ve hayvanlara ve insanlara zarar vermeyelim. :) He bi de birgün bir kedim olursa, aşağıdaki fotoğrafta ezilmesine ramak kalmış olan kediciğin cinsinden olsun. Cinsi nedir bilen var mı?


Fotoğrafları ümmüşümün bana yolladığı bir mailden alıntıladım,haberiniz ola :)

2 yorum:

Anne ve Bebisi dedi ki...

Olmus olmus bu yazi :) Severek okudum :P

Keske bahceli bir evimiz, ve yumus yumus bir kedimiz olsa..

kirazzade dedi ki...

:) Aslında ben bo fotoğrafları bloğuma koymak istedim. Sonra, beni izleyen 13 tanecik blog sahibine ayıp olmasın diye de birşeyler yazayım dedim :P Böyle oldu işte:) Dizi seyretmiyor oslaydım daha neler neler yazardım aama neyse:P