15 Ocak 2010 Cuma

Çorba Yaptıııımm :)


Efem, biliyorsunuz ki ben bu blog dünyasında yeniyim. Okuyucu/takipçi olarak bile sadece 2 yılcık bir deneyimim var :) O yüzden yavaş yavaş öğrenmeye çalışıyorum işte ne yapılır nasıl yapılır vs gibi konuları. Blogların vazgeçilmezlerinden biri de fotoğrafmış, anlamış bulunmaktayım. Ama henüz fotoğraf çekme özürlüyüm, mazur görün yamtiri yumtiri fotoğraflarımı :)
Yemek bloğu değil benimki. Ama belki birgün olur. Çünkü yemek yapmayı da yemeyi de çok seviyorum :D İş-güçten dolayı artık pek fırsatım olmuyor afilli yemekler yapmaya ama yaptığım zamanlarda da fotoğraflarını çekip bloğuma koyup tarifini de güzelce anlatasım geliyor. Sonra ya unutuyorum, ya hepsi hemen yeniyor, ya düzgün fotoğraf çekemiyorum yada yaptığım yemeği bir blogdan alıp da yapmışsam kendi bloğuma eklemeye çekiniyorum. Dedim ya, blog dünyasına yabancıyım ve böyle başka bloglar sayesinde öğrenilmiş olan yemekleri koyunca o blogların sahipleri kızıyor mu bilmiyorum :)
Bu çorbayı da birsence ve portakal ağacından öğrendiklerimi birbirine karıştırıp kendi tarifimi oluşturarak yaptım :) Veeee ilk etkinliğimi gerçekleştirmek amacıyla Tuz-Biber Dergisinin Çorba Etkinliğine gönderiyorum :)

MAHLUTA ÇORBASI

Malzemeler:
1,5 su bardağı kırmızı mercimek
1 su bardağı haşlanmış aşurelik buğday
1 adet rendelenmiş soğan
2 tatlı kaşığı toz kişniş
1 tatlı kaşığı kimyon
1/2 tatlı kaşığı karabiber
1 adet Bizim et bulyon
2-3 yemek kaşığı sıvıyağ
Tuz
Su
Ve bir adet düdüklü tencere :)


Yapılışı:
Mercimekleri iyice yıkadıktan sonra tencereye alıyoruz. Soğanı, buğdayı, sıvıyağı, baharatları, tuzu, eritilmiş bulyonu ve malzemelerin üzerini 4-5 parmak geçecek kadar suyu da üzerine ekleyip düdüklüyü kapatıyoruz. Buharı çıktıktan sonra altını kısıp 10-12 dakika daha pişiriyoruz. Altını kapattıktan sonra ve tabi düdüklü de soğuduktan sonra tabağa alıp afiyetle yiyoruz :)

Hadi bakalım, poğaçamı saymazsak ilk yemek tarifimi de vermiş oldum :) Eşim de ben de beğendik bu çorbayı. Fotoğraflar da idare eder işte :D İlk kolajımı da yaptım, düzgün olmasa da. Ayy ben bu işi çok sevdim :) Umarım ilerlerim.

12 yorum:

nohut oda dedi ki...

gayet iyi olmuş resimler..nasıl gidiyor fotoğraf kursu memnunmusun..
eline sağlık ayrıca:)

kirazzade dedi ki...

Genel anlamda memnunum ama sıkıldım :D Hiç foto çekmiyoruz. Sürekli teori. Foto tarihi bilmemne. Ben bir an önce pratiğe geçmek istiyorum. Teoriler sıkar beni:)

Ghanima dedi ki...

süper gözüküyor

HGA dedi ki...

bu çorbadan bende istiyorum sıcak sıcak içimi ısıtsın hasta oldum :((

kirazzade dedi ki...

Ghanima ciddi misin? :) Teşekkür ederim eğer öyleyse. Ciddi değilsen de teşekkür ederim :P
HGA birsürü var evde bu çorbadan. Çok yapmışım da:D Gel beraber içelim. Sonra da ıhlamur ve adaçayı ikram ederim,hiçbişeyciğin kalma inşallah :)

Sermin dedi ki...

hani fotoğraf makinesini kullanıyorsun? ilk başta biraz teorik oluyor ama sonra pratiğe geçince zevkli oluyor.

kirazzade dedi ki...

Valla tam modelini hatırlayamadım ama markası Fujifilm finepix. Bu linktekine çok benziyor. Hatta bu galiba yaa:) http://www.hepsiburada.com/fujifilm-finepix-s1500-10.0mp-2.7-lcd-dijital-fotograf-makinesiorjinal-canta4gb-hafiza-karti-hediyeli-/productDetails.aspx?categoryid=248&productid=bd99006

TuzBIBER Dergisi dedi ki...

Merhaba
Tarifini etkinlige ekledim katildigin icin tesekkur ederim .
Sevgiler

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Çorban çok nefis görünüyor. Fotoğraf da güzel bence. Ellerine sağlık.
Bu arada bloguma eskiden ki o sıra arkadaşımla görüşüyormusun diye yazmışsın, evet canım görüşüyorum ve aklımıza yemek olarak ilk patates kızartması geliyor :)
Sevgiler

kirazzade dedi ki...

:) Yaa ben önceden samimi olan okul arkadaşlarının sonra görüşmemesine çok üzülüyorum da ondan sordum. Sevindim görüşüyor olmanıza :) Bu çorbayı da gerçekten çok beğendim. Tavsiye ederim :)

rumma dedi ki...

Ellerinize sağlık, ilk defa duyuyorum bu çorbayı tadını merak ettim gerçekten..

Fotoğraflarınız başarılı aslında , gece çekim yapmamanızı tavsiye ederim nacizane..

Bol ışıklı bir ortamda çok daha iyi sonuç alabilirsiniz. Birde fotoğraflarınızı bir program yardımıyla düzenleyebilirsiniz isterseniz, farkı hissediceksiniz..:)

sevgiler

kirazzade dedi ki...

rumma, teşekkür ederim :) Knorr'da var mahluta çorbası aslında :P Ama ben kendi yaptığımı daha çok beğendim :)
Fotoğraf meselesine gelince, ben pek de iyi oldugumu düşünmüyorum ama yine de teşekkür ederim inceliğin için. Bizim ev teras katı ve spotlarla aydınlanıyor. O yüzden hep geceymiş gibi duruyor :) Ama çorbayı gece çektim:)