6 Ocak 2010 Çarşamba

KİRAZZADE'NİN ÇİFTLİĞİ :)

Sizin de başınıza bela oldu mu bu çiftlik olayı :) Herşey şu aşağıdaki birkaç mt2'lik alana patlıcan ekmemle başladı:

Sonra patlıcanlar büyüyüp de toplanma kıvamına gelince hevesim arttı. Yıllardır hevesle eve alıp da çürüyüp ölmesine yol açtığım güzel çiçeklerden sonra bir bitkiyi sağ salim yeme kıvamına getirdiğim için gururla doldu içim. Yani gazımı alıp da çeşitleri çoğaltınca bahçem şu hale geldi:

Pirinç, patlıcan, çilek... :) Hatta iki inek :) Çiftlik komşularım ıssız bahçeme acıyıp gönderdiler ineklerimi. Vakti gelince sağılmak üzere :) Bir müddet sonra ağaçlar, çitler ve minik bir gölcüğüm bile oldu. İşte ispatı:

Ben işi gücü bırakıp, akşamları eve "Amanın, çiftliğim ne halde, daha inekler sağılacak, sebzeler toplanacak, çekilin yoldan." diyerek koşa koşa giderken koyunlarım,keçilerim, atlarım, su kuyum ve başımı sokacak bir evim daha doğrusu bir depom oldu :)

Bakarsan bağ, bakmazsan dağ olur misali güllerim fışkırdı :) , tavuklarımın özel kümesi, ineklerimin özel ahırı ve bir de ren geyiğim oldu:

Hattaaaa, kar yağdı, kardan adamım oldu :) Yılbaşı gelince de koskocaaaa bir hediye yığınım oldu çiftlik komşularımdan gelen hediyelerle :P Küçük bir de evcik mi desem kulübecik mi desem, ondan aldım işte :)

Ve, karlar eridi, güneş geri geldi, bahçem koskocaman oldu, ağaçlarım ve hayvanlarım çoğaldı. Her taraf meyve-sebzeyle doldu. Hayvanlarım işlenmek için bekler oldu:P Çiftliğimin etrafını çitlerle çevirdim, mal canın yongasıdır:P Sanal bile olsa :) O ortadaki benim tabi:)

Bunca yazıdan sonra bilin bakalım ne diicem :) Ay ben çok sıkıldım bu çiftlik işinden yaa :D Üfff hergün ek-biç-topla-sür, tekrar ek-biç-topla-sür... Yok yok bana göre değil. Koyunlar bi yandan, tavuklar bi yandan, inekler sağılacak. Yumurtalar toplanacak. Meyveler dalından koparılacak. Gelmeye devam eden hediye paketleri açılacak. Traktörün benzini bitti diye dertlenilecek, traktörsüz sürülecek toprak. Toplamayı unutunca bitkiler çürüyecek. Ama mal benim malım ya, atmaya-satmaya da kıyamıyorum :D Komşu çiftliklerden talan malan etseler de kurtulsam bari yaa. Üç beş gün üzülürüm sonra kutlamalara başlarım.Buradan sayın yetkililere sesleniyorum: "Eeeyyy çiftlikler birliği yönetimi başkanı (ki öyle birşey var mı bilmiyorum), çiftliği talan etme seçeneği koyun da huzur içinde uyuyayım artık."
Hadi ben yine elim mahkum çiftliğime gideyim de şu meyveleri toplayayım, başka yolu yok:P

14 yorum:

CANAN dedi ki...

MERHABA

KESİNLİKLE KATILIYORUM.SÜPER OLMUŞ YA BENDE AYNI DERTTEN MUZDARİBİM AMA ÇİFTLİKLE UĞRAŞAYIM DERKEN İŞLE İLGİLİ 20 EUR LİK BİR ZARARA UGRAYINCA FACE Yİ DONDURDUM.1 HAFTADIR ACMIORUM AMA İÇİM GİDİO :((

kirazzade dedi ki...

Hahah, Canocan, bu çiftlik şeyisi işyerinde büyük tehlike oluşturuyor:) Ya iş ya çiftlik yaniii :)

nslhnm 네슬리한 (nam-ı diğer Koreli) dedi ki...

ya ben de çok seviyorum.. aslında en başlarda bırakmayı düşündüm,çünkü rüyalarımda bile tarlamı düşünür olmuştum..şimdi de öyle böyle ilgileniyorum:)çiftçilik kanımızda var heralde:)
sevgiler

nohut oda dedi ki...

ben hıc bakmadım buna bır ara akvaryum alıyım dedım yok sarmadı..buda onun gıbı bırsey..
boşver gercegını nasıp etsın allah:)

kirazzade dedi ki...

Ben de akvaryuma bulaşmadım :) Yaa bunun da sonu yok. Ek biç nereye kadar? İlk başlarda daha zevkliydi, hemen seviye atlıyordu insan. Ama şimdi seviye atlamak da zorlaştı. Birsürü puan toplamak gerekiyor, o yüzden uğraşamiyciiim valla:)

ümmühan dedi ki...

kardeş sen hep o tarlanın ortasında mı duruyosun :D

ümmühan dedi ki...

bi ara sanal hayvanlar var dı ya çocukların elinde bu da onun gibi bişey sanırım
o kadar insan bu oyunu oynuyor ki, bu kadar kişi kendi evinin bahçesini ekip biçse tarım sektörümüz kalkınır :D

kirazzade dedi ki...

Gerçeği de böyle tek tuşla halledilebiliyo olsa, insanlar olarak gerçeğini de ekip biçerdik :D
Evet Ümmüşüm, kendimi samanların ortasına sıkıştırdım,Öyle dikiliyom orda mal gibi:P

Seda dedi ki...

Yazını keyifle okudum canım. Duymuştum böyle bir çiftliğin varlığını ama dikkate almamıştım şimdi senin yazını okuduktan sonra olur da sanal çiftliğim olur, büyütür beslerim sonra senin gibi bırakamaz vicdan yaparım. İyisimi ben yine bulaşmayayım :)

kirazzade dedi ki...

Ayy evet hiç bulaşmayın bence de :) Ben bir de iki kişinin daha çiftliğini yönetiyorum :) Çıldırma noktasındayım :P

Hülya dedi ki...

Canım kıyamam ya bende hiç bulaşmadım bu oyuna çok fazla zamanını alır insanın diye düşünerekten, bir köyüm var zaten ekip biçecek bir bahçemizde var şükür oraya vakit buldukça ailemle gidebilsem benden mutlusu olmuyor, sanal alem toprağın kokusunu hissetirebilir mi?

kirazzade dedi ki...

Amaaaannn bizimki züğürt tesellisi işte Hülya :)

EDEBİHALİM dedi ki...

MRB KRAZ

ÇOK GÜZEL ANLATMIŞSIN :) İNŞ BENDE HEM GERÇEK HEM DE SANAL BİR BAHÇE SAHİBİ OLABİLİRİM, VE GÜZEL BİR ŞEKİLDE BAKABİLİRİM.

kirazzade dedi ki...

Ayy zor iş bence:) En iyisi, çiftliğin olunca üç beş tane de kahya falan edinmek :)