24 Ocak 2010 Pazar

Hindistancevizli İrmikli Tatlı


İstanbul bembeyaz... Öyle güzel ki heryer. Çıkıp saatlerce, yanaklarım kıpkırmızı olana ve ellerimi hissetmez hale gelene dek kartopu oynamak ve karlarda yuvarlanmak istiyorum. Ama maalesef hiç tanıdığım ve komşum yok, kiminle yapabilirim ki bu dediklerimi. Tek başıma da deli dana gibi görünürüm :) Eşim dışarıda, o gelince çıkarız belki. Aslında bir yandan da sıcağımsı evimden çıkmak da istemiyorum :)
Geçen haftaki Pazarım dolu olduğu için temizlik vs işlerimi bu Pazar'a bırakmıştım ama bu sefer de soğuk bahanem oldu ve yine birşey yapmadım :P Uzuuuun bir yatak tembelliğinden sonra kalktım ve tatlı yaptım :) E artık bir bloğum olduğuna göre tatlımın fotoğraflarını çekip de tarifini buraya eklemesem ayıp olurdu dimi :)
Ben bu tatlıyı yesilkivi'de görüp denemiş ve çok beğenmiştim.Fırsat buldukça da yapıyorum. Revaninin hindistancevizlisi gibi birşey.


E geçelim tarife :)

MALZEMELER:

Kek için:
4 yumurta
1 çay bardağı şeker
1 çay bardağı irmik
1 çay bardağı sıvıyağ
1.5 su bardağı hindistancevizi
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 su br. un

Şerbeti için:
3 su br su
2.5 su br şeker
Birkaç damla limon suyu

YAPILIŞI:

Kekin sıcak, şerbetin soğuk olması gerektiği için önce şerbeti hazırlıyoruz. Bunun için de, su ve şekeri tencereye alıp orta ateşte karıştırarak kaynatıyoruz. Kaynamaya başlayınca altını kısıp 7-8 dakika sonra birkaç damla limonsuyunu ekleyip altını kapatıyor, arasıra karıştırarak soğumaya bırakıyoruz.
Şerbet soğurken kek hamurunu hazırlıyoruz. Önce yumurta ve şekeri 7-8 dakika mikserle iyice çırpıyoruz. Sıvıyağ, irmik ve hindistancevizini ekleyip birkaç dakika daha çırpıyoruz. Sonra un, kabartma tozu, vanilyayı bir yerde karıştırıp eleyerek hamura ekliyor ve birkaç dakika da bu karışımı çırpıyoruz. Yağlanmış borcama hamuru döküp üstünü kaşıkla düzeltiyoruz. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri kızarana dek pişiryoruz.
Fırından çıkardıktan birkaç dakika sonra dilimleyip şerbeti kekin heryerini kaplayacak şekilde döküyoruz. Soğuduktan sonra servise hazır oluyor efendim :) Afiyet olsuuuun :)
He bu arada, kek hamuru sıvı olmuyor. Katı gibi oluyor. O yüzden endişelenmeyin. Yukarıdaki ölçüler ideal ölçüler :)

Fotoğraflarım da yavaş yavaş güzelleşiyor galiba dimi? :) Yada ben mi öyle sanıyorum :P

9 yorum:

ümmühan dedi ki...

ellerine sağlık canm, çok canm istedi şimdi olsa da yesem, bak biz size gelicez ya haftaya bu tatlıdan istiyorum muhakkak
bu arada ben en sondaki fotoğrafı beğendim
öpüyorum

kirazzade dedi ki...

Tamam şekerim, bundan yapayım o zamn size. Oh be, hangi tatlıyı yapsam derdinden kurtulmuş oldum:P

CAHİDE dedi ki...

Aaah canım!kartopu oynamayı bende çok özledim ama yağmaz ki buralara:(

Tatlı çok nefis gözüküyor,fotolarda oldukça başarılı ellerine sağlık canım...

kirazzade dedi ki...

Ayy teşekkür ederim Cahide Hanım. Sizler gibi blog ve yemek işinde tecrübeli olanlardan güzel şeyler duyunca daha da gaza geliyorum valla :)
E sizin orada kar yağmıyorsa, benim de burada karla oynayacak arkadaşım yoksa, gelin de beraber oynayalım :)

sumeyye dedi ki...

ellerıne saglık..cok guzel gorunuyor..:)

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Fotograflar guzel!!! Emin olabilirsin. Tatli da nefis gorunuyor, ellerine saglik.

kirazzade dedi ki...

Teşekkür ederim düşbahçesi. Kesik kesik olmuş aslında biraz. Mesela son fotoda çatalın tamamı çıkmalıydı falan. Ama olsun, daha önce çektiklerimden daha iyiler yine de:)

CANAN dedi ki...

MERHABA CANIM
FOTOLARI MAKİNAYLAMI CEKİON YOKSA TELEFON FALAN MI MARKASINI ALABİLİRMİYİM:D

BİDE SEKERİM KAR İLE İLGİLİ DÜŞÜNCELERİNİN BU TATLI RESMİNİN ALTINDA NE İŞİ VAR ONLARI AYRI YERE KOY:D İLK RESİM ÇOK TEPEDEN OLMUŞ FARKLI BİR YERDEN ÇEKSEN DAHA GÜZEL OLURDU.TATLI COK LEZZETLİ GORUNUYOR CANIM İSTEDİ SUCLUSU SENSİN ARTIK Bİ ARA TELAFİ EDERSİN. :D :D :D

kirazzade dedi ki...

VIDI VIDI VIDI sırf çenee! Beğenmiyosan gel de kendin çek kaaardeşiiiim :) Yazının tamamını okursan, karla tatlının bağlantısını anlarsın. Ayrıca hindistancevizleri de kara benziyo :) Parfümünü almaya gelince veririm belki sana da bir dilim ama bitti:P